איזה אבחון מתאים לילד\ה שלי?

הבנת מהמורה שהילד\ה זקוק\ה לאבחון. הבעיה? המורה רק אמר\ה "אבחון", בלי לפרט איזה אבחון… אנחנו פה כדי לעזור!

מכיוון שאנו יודעים שזה מצב שעלול להיות מבלבל ומתסכל, הכנו עבורכם דף מידע הכולל הסברים ודוגמאות, שאנו מקווים שיעזור לכם בדרך לאבחון ולטיפול הנכונים.

קודם כל, אם המורה לא מספיק ברור\ה – תשאלו! תבקשו להסביר לכם קצת יותר מה הבעיה, איך היא מתבטאת, ואיך לדעתו\ה נכון להתקדם.

והכי חשוב, זכרו – אתם ההורים מכירים את הילד\ה הכי טוב. בהרבה מקרים המורה רק מפנה את תשומת הלב למה שאתם כבר יודעים שקיים.

אנו ריכזנו עבורכם דוגמאות לקשיים שילדים לעתים חווים בבית או בביה"ס, כדי שתוכלו לקרוא ולזהות את התיאור שהכי מתאים לילד\ה שלכם.

יש לציין כי כל האבחונים הנערכים באניגמה פלוס משלבים גם הערכה רגשית כחלק מהתהליך האבחוני.

הילד מתבלבל ועושה טעויות טיפשיות? לא מקשיב כשמדברים אליו? שוכח ומאבד דברים? קשה לו לארגן תיק לבית הספר, או להתארגן בבוקר? קופץ בין משימות ולא מסיים אף אחת?

אבחון הפרעת קשב וריכוז לילדים

אם הילד מתקשה להתרכז לאורך זמן, לא מצליח להתמיד במשימות, מפוזר ובלגניסט – יתכן כי הוא סובל מהפרעת קשב.

מומלץ לקרוא אצלנו באתר את רשימת הסימנים המלאה של הפרעת קשב.

למידע על האבחון

הילד לא קורא טוב ומתבלבל בין מילים? כותב בשגיאות כתיב? מתקשה בחישובים פשוטים? באופן כללי לא מצליח ליישם מיומנויות לימוד בסיסיות?

יש חשד שהילד חווה קשיים רגשיים? קשיים חברתיים והתנהגותיים שמכשילים אותו? מנת המשכל אינה תקינה? האבחון נדרש עבור התאמות בבגרות?

אבחון פסיכודידקטי

מטרת האבחון לזהות לקויות למידה ולאפיין את מיומנויות הלמידה של הילד, אך תוך התייחסות למצבו הרגשי, החברתי וההתנהגותי. האבחון למעשה כולל אבחון פסיכולוגי, ולא מתמקד רק בלמידה.

בנוסף כדאי להכיר שישנן התאמות מסוימות שניתן לקבל רק כאשר גם פסיכולוג חתום על האבחון, ולכן למי שניגש לאבחון במטרה זו מומלץ לגשת לאבחון פסיכודידקטי, ולא רק לאבחון דידקטי.

אין שום חשד לקשיים נוספים מעבר לקשיים הלימודיים?

אבחון דידקטי

מטרת האבחון לזהות לקויות למידה ולאפיין את מיומנויות הלמידה של הילד ואת יעילותן, במטרה ליצור עבורו תכנית שתתאים לו באופן אישי.

למידע נוסף על ההבדלים בין אבחון דידקטי ופסיכודידקטי

לא מצליחים להחליט?

אולי צריך שני אבחונים?

מה אם באמת אין תיאור אחד שהכי דומה? מה אם כל התיאורים נשמעו לפחות קצת מוכרים?

אם מצד אחד הילד מאבד ריכוז בקלות וקשה לו להישאר ממוקד לאורך זמן, ומצד שני מתקשה בזיהוי נכון של מילים ואותיות, מתקשה בהבעה בכתב או מתקשה בהתמודדות מול עולם החשבון – יתכן כי הוא סובל גם מהפרעת קשב וגם מלקות למידה.
בהחלט יתכן ששני המצבים האלה מופיעים ביחד.

מומלץ לקרוא אצלנו באתר את רשימת הסימנים המלאה של הפרעת קשב, וכן את רשימת הסימנים של לקויות למידה.

 

Please enter a valid URL and content for your button.