הישגים אקדמיים של סטודנטים עם דיסלקסיה
Academic Achievement of University Students with Dyslexia.
שמות החוקרים: Olofsson A, Taube K, Ahl A.
Dyslexia. 2015 Nov;21(4):338-49. doi: 10.1002/dys.1517. Epub 2015 Oct 13.
לקריאת המאמר המקורי לחצו כאן.
הישגים אקדמיים של סטודנטים עם דיסלקסיה
גיוס נרחב לחינוך הגבוה נמצא על סדר היום של מדינות רבות. בנוסף יש הכרה רחבה בכך שמספר הסטודנטים הדיסלקטיים שנכנסים למוסדות חינוך גבוה עולה. בשוודיה, כמו במדינות אירופאיות רבות אחרות, מוסדות חינוך גבוה נדרשים להכיל ולתת תשתית מתאימה עבור סטודנטים עם דיסלקסיה.
המחקר הנוכחי מתמקד בתוצאות הלימודים של 50 סטודנטים המאובחנים עם דיסלקסיה, בעיקר בלימודי הוראה והכשרת אחים ואחיות, בשלוש אוניברסיטאות בצפון שוודיה.
הסטודנטים בטחו ביכולתם למצוא מידע ברשת, אך לא בטחו ביכולות שלהם בקריאת ספרי הקורס, קריאת מאמרים באנגלית, וסיכום שיעורים בכתב. שיעור הלמידה הממוצע היה 23.5 קרדיטים בסמסטר (הקרדיטים נמדדים בתור European Credit Transfer and Accumulation System credits), מעט מתחת לממוצע הארצי שעומד על 26.7.
התוצאות מראות כי יותר ממחצית מהסטודנטים נבחנים בקצב לימודים רגיל אך לחמישית מתוכם בערך יש קצב לימוד מאוד איטי.
רוב הסטודנטים עם דיסלקסיה מסוגלים לפצות על קשיי הקריאה שלהם. סיכום שיעורים בכתב וקריאה בשפות זרות עלולים להיות קשים במיוחד עבור סטודנטים הסובלים מדיסלקסיה. על האבחנה להבדיל בין הבנת הנקרא לבין פענוח מילים. יותר ממחצית מהסטודנטים הסובלים מדיסלקסיה יכולים להגיע להישגים בקצב לימוד רגיל. חמישית מהסטודנטים עם דיסלקסיה עשויים להזדקק למשך זמן למידה ארוך יותר לעומת הסטודנטים האחרים.