הדרכת פסיכולוגים, פסיכיאטרים ועו"ס קליניים בהפרעות קשב

הדרכת פסיכולוגים

מטרת הסדנה – הדרכת פסיכולוגים, פסיכיאטרים ועו"ס קליניים:

הפרעת קשב זו הפרעה ההופכת מוכרת יותר ויותר. היא מולדת, כרונית, ולכן קיימת בכל הגילאים. שכיחותה של ההפרעה באוכלוסיה מוערכת בין 7-10%, אך למרות שבבסיסה היא זהה בכל הגילאים, הסתמנויותיה הקליניות שונות בגילאים השונים.

להפרעת הקשב השלכה נרחבת על ההתפתחות, והיא משפיעה על התפקוד הרגשי, החברתי ההתנהגותי והלימודי.

מדובר בהפרעה בעלת בסיס גופני מובהק, ויש לכך משמעות רבה לגבי האבחון והטיפול. עם זאת, מכיוון שהמרכיבים הרגשיים והחברתיים מתבלטים בה יותר ויותר במהלך השנים, אנו רואים חשיבות רבה בפסיכותרפיה ובמקומה לצד הטיפול התרופתי.

מטרת סדנה זו היא הדרכת פסיכולוגים ופסיכותרפיסטים והכשרתם, עבור מי שמעוניינים להכיר הפרעה זו לעומק, ומעוניינים לעסוק בטיפול בהפרעה זו.

הנחיית הסדנה:

הסדנה מונחית ומנוהלת ע"י ד"ר איריס מנור, פסיכיאטרית מומחית של הילד והמתבגר. מרצה בפקולטה לרפואה, אוניברסיטת ת"א.

מבנה הסדנה:

מספר פגישות 12 מפגשים ידע תיאורטי – 8 מפגשים, ניתוח מקרה – 4 מפגשים
משתתפים עד   16  
משך פגישה שעה וחצי  
תדירות פגישות אחת לשבוע  

תכנית המפגשים בסדנה:

מהלך הפגישות

פגישה ראשונה: מה היא הפרעת קשב, משמעות, חוויה והבנה. שלושת הרבדים.

פגישה שניה: השורשים הנוירוביולוגיים של הפרעת קשב.

פגישה שלישית: הקליניקה של הפרעת קשב: רבדים של תפקודים ניהוליים והפרעות ויסות.

פגישה רביעית: הקליניקה של הפרעת קשב: הקלסיפיקציה לפי DSM-5, דרישות אובליגטוריות, clusters, סימפטומים בילדים ובמבוגרים.

פגישה חמישית: התחלואה הנלווית להפרעת קשב.

פגישה שישית: אבחון הפרעת קשב, כולל בדיקות עזר.

פגישה שביעית: טיפול תרופתי, האפשרויות הקיימות, משמעויות והשלכות.

פגישה שמינית: טיפול התנהגותי והדרכת הורים, עבודה עם ביה"ס.

פגישה תשיעית – פגישה 12: תיאורי מקרה שיובאו ע"י המשתתפים. מנחה: ד"ר איריס מנור.

הערה: ייתכנו שינויים לתכנית. בימים אלו מסתיים מחזור של הקורס הקודם. עם קבלת דפי המשוב ממשתתפי קורס, אנו נוהגים לכנס את הצוות המקצועי ולדון בשיפורים במבנה ובתכנים לפי הניסיון בקורס והערות המשתתפים.